De uitdaging

Verstuur binnen een tijdsbestek van 9 maanden 5 miljoen Rabo scanners aan onze klanten;
- Selecteer ter voorbereiding hierop een geschikte verzendenvelop en test deze grondig zodat we zeker weten dat deze aan onze wensen voldoet. Koop na het testen deze enveloppen in, laat deze bedrukken met het Rabobank- en PB logo en retouradres en neem deze op voorraad.
- Bij de Rabo Scanners wordt een A4 brief meegestuurd, deze brieven worden geprint aangeleverd. Daarnaast zijn klanten gedurende de verzendmaanden in de gelegenheid om zelf een Rabo scanner te bestellen via de Rabobank website. Van deze klanten worden adresbestanden aangeleverd en zien we graag dat MINC de A4 brieven gepersonaliseerd print en dagelijks verwerkt en voor verzending bij PostNL aanbiedt met 24 uur verzending.
- Richt het fulfilment proces efficiënt in en lever de verpakte scanners een maal per week e-sort gebundeld aan bij PostNL.

De oplossing

In nauwe samenwerking met Rabobank Nederland is een luchtkussenenvelop geselecteerd, getest en aangekocht. Om goede controles mogelijk te maken worden de twee aanleverstromen gescheiden gehouden. Voor de fulfilment worden batches gemaakt van 600 brieven en 600 Rabo Scanners welke door één medewerker van A tot Z verwerkt wordt (600 per Rolcontainer). Als de medewerker de batch ingepakt heeft worden de enveloppen nageteld. Mocht er een verschil in aantal ontstaan dan kan dit opgelost worden door deze batch in zijn geheel te controleren. Bij de kloppende batches worden voor extra controle steekproeven uitgevoerd.

Het resultaat

-  geschikte envelop voor de verzending
-  vlotte verwerking van de Rabo Scanners
-  wekelijks verzending van 5 trailers = 125.000 ex met opschaling per juni 2015 naar 150.000 ex
-  dagelijkse verzending van aangeleverde bestellingen met 24 uur service
-  duidelijke rapportage van de verzonden aantallen
-  lage fulfilment kosten