De opdrachtgever

Liquido d’Oro, het eersteklas natuurlijke olijfoliemerk staat voor kwaliteit en plezier in het leven. Het verhaal begint bij de eigenaar Ridder Drost. In Toscane werkte Ridder op een olijfgaard waar hij leert plukken, verwerken, bottelen en een gaard onderhouden.

De oliemeesters praten daar vaak over ‘Liquido d’Oro’, het vloeibare goud. Niet omdat ze zo verschrikkelijk rijk worden van de olijfolie, maar omdat ze trots zijn op hun prachtproduct dat fantastisch smaakt.

Ridder zag mogelijkheden om een eigen merk te introduceren en startte zijn bedrijf: Liquido d’Oro.

De olijfolie van Liquido d’Oro komt inmiddels ook uit andere Italiaanse streken. Uit zonrijke olijfgaarden waar met kennis, plezier en respect voor Moeder Natuur de beste olijfolie wordt gemaakt.

De verschillende smaken, zoals basilicum, rozemarijn en knoflook zijn verkrijgbaar via de
Liquido d’Oro webshop in zowel groot, standaard als geschenkverpakking.

De uitdaging

Richt het fulfilment proces voor onze Liquido d’ Oro webshop volledig in. Koppel hiervoor om te beginnen onze webshop met de MINC web fulfilment applicatie (D-Liver (red.)). Verpak en stuur de olijfolie op bestelling. De olijfolie is gebotteld in glazen flessen, er zijn proefpakketten samengesteld en we verkopen cadeauverpakkingen voor consumenten. Verder zijn er groot formaat blikken en dozen met 6 flessen voor restaurants en andere zakelijke klanten.

De verzendverpakking is enorm belangrijk omdat de flessen van glas zijn. In de verzenddozen moet daarom een kartonnen buffer gevouwen worden zodat de flessen strak vast zitten. De olijfolie pakketten voor consumenten dienen in de zwarte merk dozen verpakt te worden. Kies voor ieder pakket het bijbehorende goed passende formaat.

Wanneer een bestelling voor een consument is graag ook een handgeschreven kaartje met ‘Eet smakelijk, ciao!’ of ‘Leuk dat je bij ons hebt besteld!’ toevoegen. Liquido d’Oro wordt vaak besteld als cadeautje voor een ander, let daarom goed op dat je het juiste verzendadres kiest.

Snelle verzending is voor beide doelgroepen zeer gewenst: ‘Vandaag besteld morgen in huis’.

De oplossing

De gewenste koppelingen tussen de systemen zijn gerealiseerd. Liquido d’Oro heeft de voorraad olijfolie in beheer van MINC gegeven en we hebben dit in de systemen opgenomen.

We hebben ook het verpakkingsmateriaal op voorraad gekregen inclusief uitgebreide mondelinge instructies voor het verpakken van de verschillende pakketten.

De bestelregels worden automatisch in D-Liver (= Warehouse en Order Fulfilment Systeem) geïmporteerd waarna de pick- en packbonnen worden geprint. Vervolgens worden de bestellingen verzameld door onze medewerkers en verpakt in de mooie verzenddozen van Liquido d’Oro, conform de hiervoor gegeven instructies.

De pakketten worden via PostNL verzonden, zodat alle zendingen via track en trace gevolgd kunnen worden.

Onze klant kan op elk moment online realtime de status van de bestellingen en verzendingen inzien en heeft geen omkijken naar de web fulfilment activiteiten.

Het resultaat

- continuïteit in fulfilment
- realtime online inzicht in voorraad en online verkopen
- verzending op de besteldatum