Case bol.com

De winkel van ons allemaal

Op 30 maart 1999 opende Bol.com haar winkeldeuren om online boeken te verkopen. Nu zijn ze een platform met 10,5 miljoen actieve klanten in Nederland en België. Open zijn en samenwerken zit Bol in het bloed, er zijn meer dan twintigduizend partners die verkopen via Bol.com. Bij MINC zijn we trots op het feit dat we al jarenlang partner zijn.

Voor Bol.com verzorgt MINC Direct Marketing de opslag, het voorraadbeheer en de orderverwerking van gepersonaliseerde kaarten en geschenken. MINC bereidt de verzending voor (pick & pack) en PostNL doet de bezorging.

 

Uitdaging

Als eerste aanspreekpunt staan de Klantenservice medewerkers van Bol.com heel dicht bij de klant. Ze verlenen excellente service waarbij ze de klanten graag een (nog persoonlijkere) beleving wilden bieden. Daarom gingen ze op zoek naar een oplossing waarbij het mogelijk werd om klanten gepersonaliseerde kaarten en geschenken te sturen.

 

De oplossing

MINC combineert Direct Marketing met e-fulfilment. Met intuïtieve software maak je online kaarten waar je een persoonlijke tekst op schrijft. Vervolgens kies je een bijpassend cadeautje en  bevestig je je online bestelling. De software is volledig ingericht in de look & feel van Bol.com.

Het resultaat

“De samenwerking verloopt prettig” vertelt Roos, we hebben goed contact om de dagelijkse werkzaamheden zo vlekkeloos mogelijk te laten verlopen. Ook wanneer hier bovenop eenmalige opdrachten uitgevraagd worden zijn ze flexibel en adviseren ze in het creëren van een oplossing op maat. Uitdagingen zien, in plaats van beren op de weg werkt fijn!”

 

Kortom:

  • Prettige, proactieve samenwerking
  • Professionele warehousing
  • Geautomatiseerde oplossing
  • Flexibel bij extra opdrachten

Net als Bol.com je direct marketing, voorraad beheer en orderverwerking professioneel uitbesteden? Neem gerust contact op om vrijblijvend een keer te sparren.