Direct Marketing by MINC

Esther Korver, Klantmanager

MINC YOUR GIFTS

Customer Experience (CX) en Employee Experience (EX) is voor jou als marketeer of HR manager de dagelijkse praktijk. Hoe maak je het je klanten of collega’s naar de zin? 

Om je hierbij te helpen hebben we samen met onze partners het ‘MINC your gifts’ platform gemaakt: op dit platform kun je eenvoudig leuke zakelijke attenties sturen aan klanten, prospects of collega’s. Mét een persoonlijk kaartje natuurlijk! 

Klantvriendelijk platform

Het is eigenlijk heel eenvoudig. We combineren twee expertises, Direct Marketing met e-fulfilment. Op ons platform maak je online een kaart waar je een persoonlijke tekst op schrijft. Vervolgens kies je een bijpassend cadeautje en bevestig je de online bestelling. Desgewenst maken we het platform volledig op maat - in de door jou gewenste ‘look & feel’ - of we koppelen deze met jouw CRM of HRM software. Dit doen we veilig en geheel volgens de privacy wetgeving. middels een API** (= Application Programming Interface). Zo hoef je de adressen niet over te typen.

Eigen CRM/HRM software

Oja, wil je geen aanvullende software omdat je al een goed CRM systeem hebt? Dat is ook mogelijk. Dan koppelen we jouw CRM systeem gewoon met onze software en wordt de data op deze manier doorgespeeld naar onze printer.

Kaarten en cadeautjes

Het handigst is het om vooraf een aantal kaarten te kiezen en klaar te zetten voor al je collega’s. De kaarten kun je afstemmen op een aantal gebruikelijke contactmomenten. Maar je zou ze ook per keer zelf online kunnen maken, dan maken we een template voor je, eventueel conform de gewenste huisstijl. Hetzelfde geldt voor de cadeautjes; je bepaalt vooraf welke cadeautjes je wilt versturen. Die houden we voor je op voorraad of je kiest cadeautjes uit ons standaard assortiment. Ook het versturen van bloemen, taarten en andere verse producten doen we graag voor je.

Inzicht

Voor de e-fulfilment gebruiken we software van D-Liver Solutions waarin het Warehouse Management Systeem (WMS) en het Order Management Systeem (OMS) volledig geïntegreerd zijn. Dit online systeem is de basis voor het logistiek managen van alle orders door MINC. Je hebt hierdoor real-time inzicht in jouw voorraden en zendingen. Je kunt alle order fulfilment opdrachten monitoren waardoor je niet voor onverwachte kosten komt te staan.

Persoonlijk bericht

Wanneer je een klant bezocht hebt of aan de telefoon gesproken hebt, open je de software. Je kiest of maakt een kaart, schrijft een persoonlijke boodschap en kiest een bijpassend cadeautje. Vervolgens klik je op ‘bestellen’ en de data wordt verzonden naar onze printer. Hij print de kaart(en) die je gemaakt hebt en speelt ze door naar een collega op de afdeling e-fulfilment. Hij/Zij pakt het gekozen cadeautje uit het magazijn en maakt het pakket klaar voor verzending.  s’ Avonds wordt alle post opgehaald door de door jou gekozen vervoerder en bezorgd bij de klant of prospect. Hij/zij opent het pakket waarna hij/zij blij verrast wordt door de persoonlijke boodschap en het leuke cadeautje. 

CX boost

Kies je voor ‘MINC your gifts’ dan word je een echte CX Creator* en geef je samen met je collega’s de Customer Experience een flinke boost!  Neem contact op met Johan Maring of Richard van den Heuvel via johan@minc.nl of richard@minc.nl voor een lekkere kop koffie en een vrijblijvend gesprek. 

definities

* Wat is dat eigenlijk, een CX Creator? Daaronder verstaan we een persoon of bedrijf die zijn/haar klanten tijdens elk contact een positieve ervaring geeft.

Wat is Customer Experience (CX) oftewel een klantervaring? Hiervoor verwijzen we naar twee artikelen. De eerste betreft een artikel van Bertwin Menninga op Marketing Facts: Wat is customer experience? De tweede vind je op FrankWatching.com: De toekomst van CX: hoe word je fit voor de toekomst?

** Wat is een API? Kun je dat uitleggen? De betekenis van een API is letterlijk Application Programming Interface. Een API maakt het mogelijk om andere systemen en software een ‘ingang’ tot het systeem te bieden. Met deze ingang kunnen verschillende systemen met elkaar communiceren en gegevens uitwisselen.

Een simpele uitleg voor een API is door een vergelijking te maken met een stekker en een stekkerdoos. Een stekkerdoos kan je zien als het systeem of de software. De stekker kan je in dit geval zien als de API. Als de stekker in de stekkerdoos past, dan kunnen ze met elkaar communiceren. Wereldwijd zijn er echter verschillende soorten stekkerdozen, waardoor deze niet altijd in elkaar passen. De documentatie van de API vertelt op welke stekkerdozen de stekker daadwerkelijk past.

 

Over MiNC your gifts

praktijk
voorbeeld bol.com

Op het klantcontact center van Bol.com:

Een service-medewerker kiest (1) online een kaart (geboorte, verjaardag etc.), (2) voert de klantgegevens in, (3) schrijft een persoonlijk bericht en (4) kiest het mee te sturen cadeautje. Er verschijnt een voorbeeld van het kaartje op het scherm en (5) hij/zij klikt op ‘verzenden’.

Bij MINC Direct Marketing: 

Alle kaarten komen automatisch in ons print-management systeem. John, onze print operator (1) print ze in de gewenste kwaliteit, (2) we verpakken de kaart samen met het cadeautje en (3) doen alle pakketjes op de post.

Bij de klant thuis:

(1) Postbezorger brengt het pakketje bij de klant, (2) Klant is blij verrast.

Ook de manager op het klantcontact center bij Bol.com is blij, want alle activiteiten zijn online inzichtelijk, van wie er iets besteld heeft tot wat de vaste en variabele kosten zijn. 

Wij produceren en verzenden veel Direct Mailings voor dé DM specialist: Directmailing.nl. Zij ontwerpen en produceren creatieve DM’s. Maatwerk voor PR- en reclamebureaus, vormgevers en marketeers. Voor inspiratie kun je een kijkje nemen op hun website.