Bij MINC is je fulfilment in goede handen

Johan Maring, Algemeen Directeur

Fulfilment Uitbesteden

make or buy beslissing maken

We begrijpen dat het uitbesteden van fulfilment een lastige strategische keuze is. Je wilt ongetwijfeld de continuïteit of groei van jouw bedrijf op logistiek vlak borgen. Als eerste is het daarom handig om te bedenken waarom je de logistieke werkzaamheden wilt uitbesteden. Vraag je af of het gaat om ruimte, tijd, geld, kennis, gemak of iets anders?

sparren?

Door deze vraag te beantwoorden weet je direct waarop je je het beste op kunt richten / focussen bij de selectie van een logistieke partner. Én je beantwoordt de vraag of uitbesteden een goede optie is. Overigens spreken we bij MINC het liefst van samenwerken op e-logistiek / fulfilment vlak, het gaat immers om jouw business en dat verliezen wij op geen enkel moment uit het oog. 

MINC your business!  

Warehousing is onlosmakelijk verbonden met fulfilment. Al bij aankomst worden jouw producten per stuk of verpakkingseenheid geregistreerd in ons op maat gemaakte Warehouse Management System (WMS).

Lees verder

Operational excellence houdt in dat het onderscheidende vermogen van een organisatie ten opzichte van haar concurrenten zit in een uitblinkend productieproces. Hierdoor ontstaan lage kosten en meer gemak voor de klant. 

Lees verder

Make or buy beslissing maken

Misschien geven deze checklist / overwegingen je enig houvast om deze beslissing te maken: 

#1 Productspecifieke wensen

Welke producten verkoop je? Welk formaat? Is het nodig om beter te verzekeren? Is het nodig om de producten op een bepaalde manier te verpakken of gekoeld te vervoeren?

#3 Service level

Hoe zijn de processen ingericht? Zijn er controles ingebouwd? Is de dienstverlener gecertificeerd? Zo ja, welk certificaat hebben ze? Welke procedures hanteert de logistieke dienstverlener? Hoe garanderen ze de service levels? Hebben ze een track record beschikbaar van hun performance? Welke extra’s biedt de logistieke partner? Kun je bijvoorbeeld een persoonlijk kaartje bij de orders toe laten voegen of is dit allemaal gestandaardiseerd?

#5 Cut-off tijden

Tot hoe laat worden jouw orders ‘gepickt’ en verpakt (Pick & Pack)? En hoe laat haalt de vervoerder de pakketten op bij de logistieke partij zodat de pakketten de volgende dag bezorgd kunnen worden?

#2 Ervaring

Hoeveel ervaring heeft de logistieke dienstverlener die je op het oog hebt? Zo ja, welke ervaring? Met welke producten? Zijn er klanten die zich positief uitlaten over de dienstverlener?

#4 Integratie

Is het eenvoudig om jouw verkoopkanalen met het systeem van de logistieke partij te verbinden? Zijn er bestaande API’s (Application Programming Interface = technische verbinding tussen applicaties)? Wordt er gewerkt met kwaliteitsstandaarden? Is het plug & play, en wil je dat of heb je specifieke veiligheidseisen?

#6 Schaalbaarheid

Hoe flexibel is de logistieke partner om op te schalen als jouw piekseizoen of – moment begint? Hoe is deze opschaling geregeld?

#7 Fulfilment & shipping tarieven

Hoe concurrerend zijn de tarieven van de aanbieder en hoe transparant en inzichtelijk zijn deze tarieven? Heb je een goed beeld van de financiële impact die samenwerken met een logistieke partner op jouw bedrijf heeft?

Neem contact op voor een vrijblijvende kennismaking met Johan Maring, via johan@minc.nl Natuurlijk kun je ons te allen tijden bellen via 0297 230 310

Terwijl je wacht op antwoord kun je alvast een digitaal kijkje in onze ‘keuken’ nemen.

Tot ziens!