Magazijn uitbesteden

heftruck-in-magazijn--scaled.jpg

Het magazijn van je webshop uitbesteden is voor veel ondernemers een gouden greep. Het extern opslaan en laten versturen van jouw producten zorgt namelijk voor lagere kosten, meer flexibiliteit, snellere bezorgingen, meer expertise en minder zorgen.

Groeit je bedrijf snel? Heb je meer magazijnruimte nodig? Kun je zelf alle orders niet op tijd versturen? Of zijn de kosten van een eigen magazijn te hoog? Als je een paar keer ‘ja’ hebt gezegd, dan is je webshop magazijn uitbesteden waarschijnlijk een goede keus.

We hebben ook een artikel met uitleg over een webshop beginnen geschreven, misschien wel interessant om even te lezen.

Inhoud

Voordelen van je webshop magazijn uitbesteden

Het uitbesteden van je magazijn betekent dat een logistieke dienstverlener dit onderdeel van je bedrijf op professionele wijze gaat verzorgen. Deze partij regelt de volledige logistieke afhandeling van je orders en dat heeft vele voordelen. We hebben ze hieronder voor je op

Webshop magazijn uitbesteden: lagere kosten

Een logistieke dienstverlener werkt altijd efficiënt. Dankzij schaalvoordelen en inkoopvoordelen wordt het logistieke proces op voordelige wijze verwezenlijkt. Een logistieke dienstverlener profiteert bijvoorbeeld van goede contacten met uitzendorganisaties, leveranciers en vervoerders.

Als je je webshop magazijn uitbesteedt, hoef je zelf ook niet meer te investeren in je eigen opslagcapaciteit, transportmiddelen of logistieke medewerkers. Dat scheelt heel wat tijd, moeite en geld.

Webshop magazijn extern: meer flexibiliteit

Bij een logistieke dienstverlener heb je in plaats van vaste kosten voornamelijk variabele kosten. Met andere woorden: je betaalt voor daadwerkelijk geleverde logistieke diensten en niet voor onbenutte capaciteit. Zo profiteer je van de flexibiliteit van de logistieke partij.

Als jouw producten gedurende het jaar fluctuaties kennen tussen vraag en aanbod, dan kun je ook baat hebben bij het uitbesteden van je magazijn. Een logistiek partner kan de opslag van jouw producten combineren met producten van andere bedrijven met tegenovergestelde seizoenscycli.

Webshop magazijn laten versturen: snellere bezorgingen

Logistieke dienstverleners zijn er elke dag mee bezig om logistieke processen steeds efficiënter in te richten. Iedere stap wordt zorgvuldig uitgevoerd, van de opslag in het magazijn tot de verzending naar de klant.

Je profiteert van gestandaardiseerde processen die tot in de puntjes verzorgd zijn. Tegelijkertijd is er ook ruimte voor maatwerk, om jouw producten bijvoorbeeld zo goed mogelijk te verpakken en je klanten zo goed mogelijk te bedienen. Al met al kun je er vanuit gaan dat bestellingen zo snel en zo zorgvuldig mogelijk geleverd worden.

Uitbesteden webshop magazijn: meer expertise

Een goede logistieke partner is een specialist in zijn vakgebied. Zo’n bedrijf bestaat uit ervaren professionals die op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen. Ze weten precies wat de beste oplossing is voor jouw bedrijf en kunnen de ideale opslag en distributie realiseren.

Met een logistieke dienstverlener hoef je zelf het wiel niet opnieuw uit te vinden. Je hoeft ook geen medewerkers te werven en te trainen. Je bent meteen verzekerd van kwaliteit en expertise, waardoor alle orders soepel verlopen.

Extern webshop magazijn: minder zorgen

Uitbesteden zorgt voor risicospreiding. Je profiteert immers van de productiemiddelen van je logistieke partner. Mocht er bijvoorbeeld eens een heftruck aan reparatie toe zijn, dan draai jij daar niet voor op. Zo loop je zelf minder risico.

Je webshop magazijn uitbesteden zorgt ook voor minder zorgen. Je laat de logistieke dienstverlening over aan professionals en hebt zelf meer tijd en aandacht over voor het runnen van de andere onderdelen van je bedrijf. Zo kun je je concentreren op jouw sterke punten en blijven groeien.

Conclusie

Je webshop magazijn uitbesteden met externe opslag en het laten versturen van je producten heeft vele voordelen. Het komt er op neer dat je lagere kosten, meer flexibiliteit, snellere bezorgingen, meer expertise en minder zorgen kan verwachten. Welke ondernemer wil dat nou niet?

Wij van MINC zijn al jaren specialist op dit gebied en kunnen je helpen bij de uitbesteding van je magazijn. Graag komen we met je in contact om samen te bespreken wat we voor jou kunnen betekenen.

Wil je liever eerst nog wat meer lezen over het beginnen van een webshop? Lees dan hier verder en ontdek wat het beste past bij jouw bedrijf.

Lees ook...

Paragon One Platform

Organisaties streven uiteraard naar een optimale customer experience, rekening houdend met klantwensen en slim ingericht qua processen en ROI. Maar hoe houd je de regie met alle data, content, afdelingen en systemen? Het antwoord: met één centrale plek voor alle klantcommunicatie. Bijvoorbeeld met het customer communications management platform van Paragon: het One Platform.

Lees verder »

MINC wordt onderdeel van de Paragon Group

Paragon Group en MINC kondigen aan dat vandaag de koopovereenkomst is getekend voor de overname van MINC door Paragon. MINC biedt logistieke oplossingen voor webshops en e-commerce activiteiten. Hiermee sluit MINC optimaal aan op de activiteiten waarmee Paragon haar klanten al helpt en kunnen zij samen verder groeien.
Paragon voegt het succesvolle fulfilment en direct mail bedrijf MINC graag toe aan haar portfolio. Want met de komst van MINC verbreedt Paragon haar activiteiten op het gebied van logistieke oplossingen. Paragon biedt business en communicatie oplossingen met een breed pakket aan services rondom data, consultancy, creatief design, technologie tot en met implementatie en uitvoering.

Lees verder »